Rabu, 5 Disember 2012

TEH HIJAU... Khasiatnya dan apa yang terbaik dalam pengambilan HERBALIFE TEAMIX

Admin baru je baca tentang khasiat teh hijau ni kat internet. Banyak khasiat teh hijau yang boleh membantu tubuh badan kita seharian. Antara khasiat2 nya adalah seperti berikut: 

1) Membantu membakar lemak
Teh hijau dapat membantu mempercepat peningkatan metabolisme kerana pengaruh antioksidannya yang membantu liver berfungsi lebih efektif. Baru-baru ini sebuah penelitian di Amerika  mengkaji bahawa bagi mereka yang berbadan berlebihan, setelah di beri minum teh hijau tiga kali sehari dapat membakar 200 kalori ekstra per hari dari badan mereka.  

2) Mencegah penyakit jantung
Teh jenis ini diyakini dapat menurunkan kolesterol jahat LDL karana pengaruh antioksidan yang mencegah oksidasi kolesterol LDL dalam arteri.
Pembekuan trombosis yang abnormal dapat menyebabkan serangan jantung dan stroke. Oleh itu  teh hijau terbukti mencegah pembekuan darah tidak normal secara efektif.  

3) Menurunkan tekanan darah
Penyebab utama hipertensi adalah sebuah enzim yang dikeluarkan ginjal. Ubat hipertenesi yang terkenal adalah ACE inhibitor. Teh hijau merupakan inhibitor ACE dimana beberapa penelitian menunjukkan tekanan darah tinggi menurun setelah diberi ekstrak teh hijau.  

4) Melindungi dari diabetes
Polyphenol dari teh hijau menghalang amylase sehingga membantu menurunkan peningkatan gula di dalam darah. Tingginya glukosa dan insulin dalam darah memungkinkan seseorang untuk mendapat diabetes.  

5) Mencegah keracunan makanan
Disebabkan teh hijau dikenal sebagai pembunuh bakteria, meminum teh hijau dapat menurunkan risiko keracunan makanan akibat bakteria kerana teh hijau dapat mencegah tumbuhnya bakteria yang berbahaya seperti clostridia dan E. coli.  

6) Mencegah nafas tidak sedap
Minum teh hijau dapat membunuh bakteria yang hidup di mulut sebagai penyebab bau mulut.

 7) Melindungi dari hepatitis
Hepatitis seringkali dikaitkan dengan tingginya tingkat zat besi dalam hati. Teh hijau terbukti dapat menurunkan tingkat zat besi di seluruh tubuh yang memiliki pengaruh langsung untuk melindungi dari hepatitis.

8) Meningkatkan kekebalan
Menurut sebuah penelitian di Jepang berkumur dengan teh hijau dapat meningkatkan kekebalan dan terhindar dari influenza dan flu. Penelitian di Harvard University juga menujukkan bahawa bahan kimia teh hijau dapat merangsang sel gammadelta T. yang membantu kekebalan terhadap bakteria dan virus.

TAHUKAH ANDA?????
HERBALIFE TEAMIX adalah satu produk kesihatan. Teamix segera yang lazat dan berkalori rendah membantu anda agar sentiasa bertenaga dan segar semasa anda menguruskan berat badan anda. Terdapat banyak manfaat yang boleh anda dapat dari HERBALIFE TEAMIX seperti berikut:
  • Dapatkan peningkatan tenaga
  • Nikmati kebaikan teh hijau
  • Menguruskan berat badan anda
  • Rendah kalori dan kaborhidrat



HERBALIFE TEAMIX
GOOD FOR YOUR HEALTH AND FOR YOUR BODY DETOX!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan